Makassar 22 september

22 september 2016 - Makassar, Indonesië

's Ochtends ontbijt in de eetkamer van het guesthouse. De ventilator stond te draaien in de kamer. Desondanks was het klammig warm. Emmy stond in de keuken ons ontbijt te maken. We waren de enige gasten op dat moment. Weldra kwam ze met de nasi en de gebakken eieren. Geserveerd met tomaten, komkommers en fruit voor toe. Het went wel zo 's ochtends nasi te eten. Ik begon een beetje last van de warmte te krijgen. Mijn buik begon te krampen, en ja hoor..............naar het toilet. Nico heeft totaal geen last van de  tropische warmte. Na ontbijt maar naar bed gegaan en een paar uurtjes geslapen. Daar knapte ik van op. Begin van de middag hadden we een gesprek met Bertus, guesthouse medewerker, die ook tourtrips organiseert. Met hem kwamen we overeen dat we gedurende twee weken met een gids en auto op pad gaan naar Manado. Het is een luxe manier van backpacken. 's Middags gewandeld naar de shopping mall. Een heel modern luxieus winkelcentrum van 4 verdiepingen hoog. Het gedrag van de automobilisten, scooters, becaks hadden we nu aardig in de gaten en wisten we de drukke kruispunten veilig over te steken. 's Avonds weer heerlijk gegeten in een restaurantje. Bij het afrekenen van de maaltijd, ben ik elke keer toch weer verwonderd dat je met z'n tweeën voor 6 à 7 euro kan eten en drinken.