Naar Makassar.

21 september 2016 - Makassar, Indonesië

Maandagmiddag 19 september met de internationale trein naar Düsseldorf. Twee keer een overstap met in Duisburg een vertraging. Bij de luchthaven moesten we nog een klein stukje met de skytrain. We waren natuurlijk veel te vroeg. Dus verder met relaxen in lounges. Een lekker bankje opgezocht en in slaap gevallen. Verder ergens lekker gegeten en gedronken. Een pumkinspice frappuccino uitgeprobeerd bij Starbucks. Uiteindelijk ingecheckt voor onze vlucht. Tijdens de vluchten zijn we goed verzorgd door de vliegmaatschappij. We hebben twee tussenstops gehad. Één in Abu Dhabi en één in Djakarta. Op al die tussenstops en op Schiphol: je blijft kijken en je verwonderen over zoveel verschillende type mensen die er zijn en ook om hun gedragingen te observeren. Het verveelt nooit. Tijdens de vluchten probeer je ook af en toe te slapen, naast het tv kijken, lezen, eten en drinken. Tijdens de eerste vlucht had ik een onhandige manouvre door ruimtegebruik tijdens het eten, waardoor mijn rode wijn over de korte broek van mijn buurman ging. Niet bij Nico want die zat in een andere rij. Mijn buurman was door de schrik not amused. Door een wilde beweging stootte hij zijn cola om en ging ook over zijn broek. Inwendig moest ik hier uiteindelijk wel om lachen. In Makassar werden we opgewacht door Bertus van het guesthouse. Het was 6uur vooruit in de tijd en dus ochtend in Sulawesi.  Bij het guesthouse aangekomen hadden we alleen behoefte aan een douche en slapen in een bed. Maar nadat we eerst een Indonesisch ontbijt hadden genuttigd, die door Emmy werd bereid.

1. IboycaAicha:
    23 september 2016
    Fijn dat jullie veilig zijn aangekomen!
    Geweldig dat stukje over de beroemde Pumpkin Spice Frappuccino, haha. Hopelijk heeft die gesmaakt, evenals het eerste ontbijt in Indonesië. Leuk eerste verslag. Ik kijk uit naar de volgende! Groetjes aan pap xx
  2. Jacqueline:
    Hoi lieve collega Marijke en Nico ,

Fijn dat jullie veilig op jullie bestemming zijn gekomen .
    Gefeliciteerd met je verjaardag Marijke , ook namens je andere collega s! Geniet van jullie vakantie, maar dat gaat wel lukken zo te lezen, lekker relaxen . Ik ga nu ff de vrijdagpoli doen :-) , ga je missen . Geniet van je vakantie ! Liefs jacq
  3. J.Beeke:
    23 september 2016
    Blijf je verwonderen over alles wat jullie tegen komen !!
    en laat ons e,v,t, meeleven . Gefeliciteerd met je verjaardag, genieten maar.
    groetjes Pa en Ma
  4. Steef:
    23 september 2016
    Hilarisch!..Zie het allemaal voor me ;) dikke verjaardagsknuffel
  5. Sandy Kruyswijk:
    26 september 2016
    Lig in een deuk.... Die rode wijn!