12 maart Greymouth - Franz Josef Glacier - Haast

12 maart 2019 - Haast, Nieuw-Zeeland

In Hokitika boodschappen gedaan en getankt. Aan de hoofdstraat staat De Clock Tower uit 1903.  Hij is niet te missen. We reden verder richting het gletsjergebied. Het is een fascinerend landschap van ijs, kale rotsen en weelderig regenwoud. Je kon een rondvlucht boven de gletsjers maken met een helikopter, maar dan moet je niet op De centen letten. Helikopters vlogen af en aan.  Ik heb een stuk richting de gletsjer gelopen. NZ heeft vele gezichten. Wat een bijzonder land is dit toch. De wegen zijn goed te berijden. Er wordt ook veel wegonderhoud  gedaan. De natuur laat zijn sporen achter en dat moet hersteld worden. We passeerden vele "one lane bridges". In Haast een camping opgezocht voor de nacht.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Annie de back jmdeback@j:
    12 maart 2019
    heb weer genoten van je reisverslag dankjewel marijke de clok tower uit 1903 in dat jaar is moeder keetje geboren leuk he? jullie hebben echt een ,,droomreis,, gemaakt schitterend blij voor jan dat je met hem samendie reis heb willen maken,nog een mooie reis verder liefs annie,.
  2. Nico:
    12 maart 2019
    Aparte naam voor een plaats, kan je Haast niet missen ;-)))...
  3. Yvonne:
    12 maart 2019
    Schitterend Marijke, wij reizen helemaal met je mee. Het land is zo mooi en je hebt nu al zoveel moois gezien :)
  4. Ineke Oorthuijs:
    12 maart 2019
    Marijke, bedankt voor je prachtige verhalen! Hoe bijzonder om dit samen te kunnen beleven! Groetjes en liefs, ook voor je pa!😚
  5. Jack Beeke:
    12 maart 2019
    I have just discovered the translation on the computer so I can travel with you know and not rely on Jacks version. sounds like you are having a great trip .Safe travels.