5 maart Wairoa - Napier - Havelock North - Hastings

7 maart 2019 - Hastings, Nieuw-Zeeland

Heerlijk ontbeten in het zonnetje. Het was een rustige camping aan de rivier, waarop we stonden. Vanuit Wairoa vertrokken we richting Hastings, waar we de nacht weer door zouden brengen bij Sandra en Jack. Langs de kustweg richting Napier hielden we een break. Ideaal zo'n camper. Een keukentje om koffie en brood klaar te maken. Heerlijk gezeten, kijkend over het brede kiezelstrand naar de enorme golven. Er klonken bijna geen andere geluiden dan het beuken van de branding en de golven die stuksloegen op het strand. Hun schuim rolden over de kiezels met een "sissend" geluid. Magnifiek! In de verte lag een vrachtschip voor anker. Over het strand gewandeld en foto's gemaakt. Op gegeven moment toch maar weer verder. Napier is in 1931 door een aardbeving verwoest en uit de as herrezen in Art Deco stijl. Je waant je in de jaren 30. We reden langs de havens en boulevard. Cruise- en vrachtschepen doen deze belangrijke havenstad aan. Er lagen ontzettend veel gekapte bomen klaar om verscheept te worden. Napier achter ons latend reden we naar Te Mata Peak bij Havelock North. Te Mata Peak is een piek ten zuiden van Hastings die oploopt tot 399 meter in de Hawke's Bay regio. Een afgesloten weg leidt naar de populaire uitkijk op de top, evenals verschillende routes voor wandelaars en mountainbikers. Zelf zijn we niet helemaal naar de top geweest. Maar hadden van een bepaald punt een schitterend uitzicht over het landschap richting Napier en de baai. Eind van de middag kwamen we aan bij Sandra en Jack.

1. Nico:
    7 maart 2019
    Mooi verslag weer ben benieuwd naar de foto's..