4 maart Hastings - Lake Waikaremoana - Wairoa

5 maart 2019 - Wairoa, Nieuw-Zeeland

Pa heeft afgelopen twee nachten in een echt bed kunnen slapen, terwijl ik in de hitop campervan sliep(mijn eigen keus). Vlak onder het dak mijn eigen plek. Julia en Jacoline, die afgelopen nacht ook hier hadden geslapen, waren ook hun spullen aan het inpakken. Zij gingen weer terug naar Auckland, want hun studiejaar begon weer. En wij gingen verder trekken. Sandra had voor iedereen verse groenten uit haar moestuin klaargelegd en een ieder kreeg een stuk eigengebakken bananencake (zo lekker!) mee. We reden richting Lake Waikaremoana. In Wairoa aangekomen reserveerden we eerst een plekje voor de nacht om daarna door te rijden naar het meer. We zorgden ervoor dat de bezinetank tot de nok toe was gevuld. De weg naar het meer genaamd Waikaremoana Road is een schilderachtige route langs een van de meest afgelegen plaatsen op het Noordereiland. De weg, met een lengte van ca 38 km, maakt deel uit van de Nieuw-Zeelandse State Highway 38 op het Noordereiland van Nieuw-Zeeland. Het is een smalle, kronkelende weg en de oppervlakte hiervan was het meest van grind. In een rustig tempo omhoog gereden, het verkeer was schaars. Lake Waikaremoana ligt in het National Park te Urewa. Bij het begin van het meer bij een baai, Sandy Bay, brachten we de middag door. De omgeving is adembenemend mooi. Eind van de middag terug naar Wairoa. In de campingkeuken ons eten klaargemaakt. Ik raakte aan de praat met de tuinman en een backpacker, die ook hun maaltijden aan het bereiden waren. Even later kwam pa er ook aan. En zo aten we met z'n allen aan de grote eettafel en dronken een kop koffie. Een gezellige afsluiting van een bijzondere dag.