25 februari Auckland-Thames

27 februari 2019 - Thames, Nieuw-Zeeland

Maandagochtend pick-up camper bij Apollo camperverhuurbedrijf. We hadden goed geslapen 's nachts. Formaliteiten gedaan in het kantoor. We werden geholpen door een Finse stagiaire, die in Nederland woont. Ze oefende een paar zinnetjes nederlands. Daarna uitgebreide inspectie van de camper. Pa ging achter het stuur zitten, kijken hoe alles werkte. En hij was ook van plan om zelf te rijden, met mij als "Tom-tom". Kreeg aanwijzingen, waarop ik moest letten voor hem. We zouden Sandra en Jack ontmoeten in Thames. Na de drukte van Auckland werd het landschap landelijker. Het weer zag er vriendelijk uit: zonnetje en wat wolkjes, aangename temperatuur. Onderweg een keer gestopt om de benen te strekken en wat te drinken. Pa ging nog even 15 minuutjes liggen op in de camper. Vlak voor Thames zagen we onze familie. Daar vestigde we ons op een vrije campingplaats. Lag tegenover een klein vliegveld voor o.a. helikopters en naast een tuincentrum. Wat me opviel is dat je niet zoveel mensen ziet. Niet zo dichtbevolkt als in de randstad. In de middag boodschappen doen en camper bevoorraden. Tijdens het shoppen, maar ook de afgelopen dagen, had ik af en toe het gevoel of ik me in een scene bevond van "Benidorm Bastards" . We hadden een mooi vergezicht vanaf onze standplaats met een aantal palmbomen. Mooie plaatjes van de zonsondergang. En 's nachts een overweldigende prachtige sterrenhemel.

1. U.J. Beeke:
    27 februari 2019
    😁👍
  2. Nico:
    27 februari 2019
    Mooi om dit vanuit ons "koude kikkerlandje" te kunnen lezen dat jullie het zo naar de zin hebben en dat alles verder goed gaat heel veel plezier en geniet er maar lekker van.
    X Nico