1 maart Taupo-Springvale Suspension Bridge

2 maart 2019 - Rangitikei River, Nieuw-Zeeland

's Ochtends ontbijt in het zonnetje. Wat een heerlijk leventje zo. Alles op een rustig tempo. In de verte zag ik een netgekleed echtpaar aankomen wandelen. Het waren Jehova's. Ik hield het kort, maar de beide broers waren opgegeven moment verwikkeld in een gesprek met de vrouw. Na het opbreken van het campement reden we richting Dessert Road. Eerst een pitstop aan het meer bij Motuoapa Bay. Daarna pa aan het stuur, zodat ik de omgeving rond de Desert Road goed kon bekijken. Eerst slingerde de weg zich omhoog de bergen in. De top van de Ruapehu was in wolken gehuld. Een koffiebreak met een broodje ergens langs de Desert Road in de caravan gedaan, want het was te fris om buiten te zitten. We namen op gegeven moment een afslag naar Gentle Annie Road, een bochtige, smalle, maar compleet geasfalteerde weg, die door een verlaten, zacht golvend landschap loopt. We stopten bij een selfcontained campingplaats Springvale Suspension Bridge. Een leuke plek naast een rivier naast een historische brug. Er stonden slechts twee campers. Wat een heerlijke plek. Over de brug en langs de rivier gelopen. Op een kei in de rivier was een Black Shag(zwarte aalscholver) zijn vleugels aan het drogen. Het was borreltijd en we dronken een glaasje wijn. Opgegeven kwam er een pruttelende camper de campingplaats oprijden. Een alleenreizende vrouw uit Wales stapte uit, kwam naar ons toe gelopen en maakte een praatje. Ze vertelde, ze vertelde dat ze tante was geworden van een tweeling en had een fles bubbels bij, die ze niet alleen op wilde drinken. We wilden wel met haar toasten. En zo gebeurde het dat we met een gepensioneerde lerares , genaamd Suzy in een geanimeerd gesprek raakten. Het was zo gezellig, dat ze op uitnodiging bleef eten. Toen de zon achter de heuvels verdween werd het koud. We zochten de warmte op van de caravan. Kachel werd opgestookt. Suzy ging naar haar eigen camper. Om een uur of negen gingen pa en ik naar onze eigen camper om ons klaar te maken voor de nacht. Een prachtige sterrenhemel met o.a. de melkweg en het zuiderkruis.

1. Nico:
    2 maart 2019
    👍👍💕
  2. Annie de back jmdeback@j:
    2 maart 2019
    heerlijk een reis om nooit te vergeten gr t,a.,.