28 februari Ngongohata-Lake Taupo

2 maart 2019 - Taupo, Nieuw-Zeeland

Op een rustige tempo reden we richting Taupo met mij weer aan het stuur. In Rotorua een stop voor een korte wandeling. We waren terechtgekomen bij het oude Bath House, het huidige Rotorua museum. Het oude gebouw is opgetrokken in Tudorstijl. Rotorua stond al in de 19e eeuw bekend als kuuroord voor wie aan astma, reuma, huid- en zenuwaandoeningen lijdt. De Maori's hadden al eeuwen voordat de blanken pioniers hier waren, al de helende kracht van de warmwaterbronnen ontdekt. We gingen door een heuvelachtig merenlandschap. De volgende stop bij Huka Falls. De beide broers lieten we achter bij de auto met caravan, terwijl wij uphill reden met de camper. Daar moesten we nog een stuk lopen naar de razende stroming van de Huka Falls . Ongeveer 200.000 liter water per seconde wordt door een 9 meter brede canyon gestuwd. Dat is genoeg water om iedere minuut 5 olympische zwembaden te vullen. We stonden op een hoogte, heerlijk in het zonnetje te kijken naar het schouwspel. In de diepte zagen we een boot richting de waterval varen. Men kon zo van dichtbij foto's maken. In de verte naderde een knalrode jet boat met een enorme vaart, spinde een aantal keren rond, met een groep mensen in life jackets. Spectaculair gezicht. Ook door hen werden foto's gemaakt. Na deze stop verder on the road. Verder op langs het meer kwamen we aan Five Miles Bay, een self-contained camping. We konden er staan, omdat de caravan van Jack en Sandra faciliteiten heeft voor 4 personen( self-container means grey-water and a toilet for 3 days). We hadden een mooi plekje langs het meer. Tegen het einde van de middag vulde de campingplaats met allerlei soorten campers. Een stuk over het kiezelstrand gewandeld. Na het avondeten sunset on the beach gekeken. De zon heeft een andere positie hier. Wel een aparte gewaarwording. Ook de maan hangt anders in de lucht.

1. U.J. Beeke:
    2 maart 2019
    Maan hangt niet die staat😜, leuk verhaal weer groetjes daar. 😘
  2. Marijke:
    It does happen
  3. Nico:
    😁😚💓
  4. Annie de back jmdeback@j:
    2 maart 2019
    ik probeer alles weer voor me te halen ,maar het is allemaal evenmooi lijkt me allemaal even mooi het mooist is de sterrenhemel dan voel je je maar heel klein daar word je wel stil van groetjes allemaal,t,a,.