6 maart Hastings - Palmerston North

7 maart 2019 - Palmerston North, Nieuw-Zeeland

's Ochtends bijtijds opgestaan. In de moestuin bramen geplukt voor op mijn yoghurt met müsli. De bijen zoemden door de tuin en zochten naar nectar in de bloemen. We hadden met Yvonne afgesproken dat we met lunchtijd bij haar zouden zijn in Palmerston-North. Maar we waren zo aan de praat, dat we pas om half twaalf vertrokken. Sandra zond een berichtje naar Yvonne, dat we wat later aankwamen. We werden weer bevoorraad met verse groente uit de tuin. Daarna afscheid genomen. Er is zo een verscheidenheid aan landschapsvormen te bewonderen onderweg. En sinds mijn verblijf hier in dit land heb ik meer schapen gezien, dan dat in mijn hele leven gezien heb. Er zijn hier meer schapen dan mensen. Begin van de middag bij Yvonne gearriveerd. Het was een hartelijk weerzien met mijn nicht. Er werd honderduit gepraat over van alles. En alles onder het genot van een bakje koffie, broodjes en door Yvonne eigengemaakte fudge en koekjes. De fudge was echt verrukkelijk. Kreeg een rondleiding door en rondom het huis. We liepen door de boomgaard, een kas was in aanbouw. Dan door het weiland met schapen, 3 witte en 2 zwarte. Achter hun huis een stuk bos met hoge bomen voor de houtkap. Achter het bos een weiland met 2 zwarte koeien. Ook zij had een moestuin en een enorme tuin rondom het huis. Pa kreeg 2 gebruikte nordic wandelstokken om te gebruiken tijdens de vakantie. Hij kreeg een opfriscursus nordic walking van Yvonne. Het was zo hilarisch, dat ik het maar gelijk op de film heb vastgelegd. André kwam eind van de middag thuis van werk. Ook hier weer heerlijk gegeten. De avond was gevuld met praten over verleden, heden en toekomst. Jammer dat we maar kort hier konden zijn, maar we moesten keuzes maken voor onze reis.

1. Annie de back jmdeback@j:
    7 maart 2019
    fijn dat je het zo goed uitlegt kan ik sinds meegenieten dankjewel marijke groetjes ook aan je pa benheel erg blij dat hij dit nog allemaal kan zien,liefs t,a,.
  2. Nico:
    genieten ten top...
  3. Nynke Oorthuijs:
    7 maart 2019
    Zo leuk om mee te genieten met jullie😘