7 maart Palmerston North - Greytown

8 maart 2019 - Greytown, Nieuw-Zeeland

Uitgezwaaid door Yvonne gingen we weer verder. Fudge en koekjes voor onderweg meegekregen. 's Middags een aantal uren doorgebracht in het Pûkaha National Wildlife Centre. Het geluid van de krekels was "oorverdovend". Het Pukaha Mount Bruce National Wildlife Centre geeft je de kans enkele van de meest bedreigde inheemse dieren van Nieuw-Zeeland te zien, waaronder veel vogels. Hier leven onder andere kokako's, geelbandhoningeters en zadelrugspreeuwen. In dit reservaat van de Department of Conservation (DOC) leven vogels in grote ruimtes, waarbij is geprobeerd de natuurlijke omgeving zoveel mogelijk na te bootsen. Er is een imposant nachtverblijf waar de kiwi woont, evenals de tuatara en andere bedreigde reptielensoorten. Ik heb er een wandeling gemaakt door een laatste overblijfsel van het 'Forty Mile Bush' met inheemse planten als de rimu, de rata en de kamahi. Een andere "attractie" waren de enorme palingen die In het watertje lagen bij de brug over de rivier. Daarna zochten we een camping op: Greytown campground.

1. Nico:
    8 maart 2019
    mooi verhaal...;-))
  2. Yvonne:
    8 maart 2019
    He, jammer jullie weer te zien vertrekken, maar het was wel heeeel gezellig. Voor jullie op naar het volgende avontuur 🤗🤗 geniet er maar van hoor!!