8 maart Greytown - Picton

8 maart 2019 - Picton, Nieuw-Zeeland

In de loop van de nacht hoorde ik de regen kletteren op het dak. Goed voor de natuur, want het was erg droog geweest afgelopen tijd heb ik begrepen. In de stromende regen reden weg uit Greytown. Via de Rimutaka Crossing bereikten Wellington. We gingen de oversteek maken naar het Zuidereiland. Onderweg hadden we ergens een overheerlijke cappuccino gedronken. Die is overal in Nieuw Zeeland zo lekker! Bij de Ferry aangekomen checkten we ons in met de campervan. Het schijnt één van de mooiste ferry tochten ter wereld te zijn en het duurt ruim drie uur. We vaarden met de Interislander over de Straat Cook (Cook Strait). Er was ook veel ruimte om te wandelen op het schip. De zee was ruw. Maar in de fjorden was het rustig. Omdat we van Wellington naar Picton gingen, ontvouwden zich op gegeven moment de fjorden van de Marlborough Sounds. Dit was een waar genot. Pa en ik genoten van het uitzicht. Gelukkig was de regen toen vertrokken en konden we bovendeks staan. Omdat we pas om ca half zeven de Ferry afreden, kozen we voor een camping in Picton zelf.

1. U.J. Beeke:
    Heerlijk😘😘😁
  2. Nico:
    8 maart 2019
    Een klein beetje NL in NZ ook hier regen ;-))))))
  3. JanN.:
    8 maart 2019
    Goede verhalen ,beleef het mee.Fijne reis samen en een stevige groet van JanN.
  4. Annie de back jmdeback@j:
    8 maart 2019
    heerlijk al die verhalen, heerlijk in gedachten zie ik jullie voor me ben zo blij dat je zo genieten kan me er niet zo heel vveel meer van hrrinneren maar als ik jullie verhalen hoorkomen er weerdingen bij me boven ja het is daar zo mooi wens jullie verder nog een fijne reis en wacht de verdere verslagen af groetjes anniem,