9 maart Picton - Nelson - Motueka

10 maart 2019 - Motueka, Nieuw-Zeeland

We verlaten de stad via de Queen Charlotte Drive richting Havelock. De streek rond Nelson is bekend om haar goede weer, maar vandaag niet. De ruitenwissers zwiepten de voorruit droog. Desondanks konden we toch redelijk goed genieten van de omgeving. Met veel bochten loopt de weg voorbij Picton omhoog naar de steile kust van de Queen Charlotte Sound, een hoofdarm van de Marlborough Sounds met talrijke inhammen. We hielden in het begin een stop, waar we uitzicht hadden op de haven en het stadje. We keken naar het lossen van de Ferry. We reden weer verder. Ben al behoorlijk vertrouwd geraakt met het rijden van deze campervan. Prima te doen, evenals het links rijden. In Havelock hebben we de Pelorus Sound bereikt. Het water heeft hier de ideale temperatuur voor de kweek van de "greenlipped mussels" . We hadden hier een stop. Na de lunch door richting Nelson. Vanwege het regenachtige weer reden we door. In Motueka zochten we een camping op. Het werd droog en konden genieten van een mager zonnetje. Deze camping had een kruidentuin, waar de gasten gebruik van mochten maken. De keuken had verschillende fornuizen, koelkasten, magnetrons, ovens, etc....., zoals je door heel Nieuw Zeeland vindt op verschillende campings. Een gezellige ontmoetingsplaats.

1. Nico:
    10 maart 2019
    Jammer van de regen, maar toch genieten😁💕