Moutong-Gorontalo 3 oktober

3 oktober 2016 - Gorontalo, Indonesië

Vanmorgen ontbijt naast de kamer in een buiten-zithoek met uitzicht over zee, die zowat aan je voeten begon. Het ontbijt is toch elke keer een verrassing wat je werkelijk krijgt. Het is maar net wat er voorradig is. Vandaag zoet brood. Eens een keer geen nasi of banana pancakes. Maar wel een lekker bakkie koffie. Op dit eiland hebben ze echt lekkere koffie. Je drinkt het als koffie toebroek. Op weg naar Gorontalo passeerden we vele kweekvijvers, wat later bleek voor garnalen en/of voor één of ander schelpdiersoort. Deze kweekvijvers zijn aangelegd in het mangrove gebied. Weer even een onderzoekmomentje: we liepen tussen de kweekvijvers en kwamen uit bij een kweekvissersfamilie, die daar woonde. We maakten een praatje hun, met Panda als tolk. We gingen weer door met onze tocht na eerst even een bakkie gedaan te hebben. Ook zagen we weer enorme gebieden van hoge kokosnootpalmen. We maakten ergens boven in het gebergte een stop om het gebied te kunnen aanschouwen. Zoiets zie ik normaliter alleen maar in natuurfilms.

Om een uur of half vijf kwamen we bij het hotel aan. Een vriend van Panda nam ons allen mee uit eten vanavond.